Zakelijk Twitter

Zakelijk Twitter, de 8 do’s die je weten moet

Meer doen met Twitter voor je bedrijf, maar je weet eigenlijk helemaal niet op welke manier je dit het beste aan kunt pakken? Je bent niet de enige, terwijl Twitter toch een waardevol onderdeel kan zijn van je totale Social Media Strategie. Met deze 8 Twitter tips weet je al meer..

Twitter zakelijk inzetten? Lees eerst deze zakelijke Twitter tips

  1. Bedenk eerst waarom je Twitter wil inzetten en wat je doelstelling is. Je netwerk vergroten, meer gerichte volgers aantrekken, kijken wat je concurrentie doet? Hoe beter jij voor jezelf kunt definiëren wat je doelstelling met Twitter is, hoe duidelijk het ook wordt wat het resultaat moet zijn.
  2. Bedenk een SMART Twitter plan voor de eerste 3 maanden. Bepaal hoeveel volgers je erbij wilt hebben, op welke manier je dit wilt gaan doen, wat voor acties je gaat verspreiden etc. Realiseer je ook heel goed: “de eerste actie om meer volgers te krijgen ligt bij je zelf”. Denk dus niet dat de volgers wel komen als je eenmaal een account hebt. Dan begint het feest pas.
  3. Zorg voor de juiste keywords in je bio. Bedenk dus goed op welke zoekwoorden jij wil dat je bio naar voren komt als potentieel geïnteresseerden (en ook klanten en opdrachtgevers) hierop gaan zoeken. Hoe krachtiger en duidelijker je bio er uit ziet, hoe meer en sneller je ook gerichte volgers zult krijgen die jou interessant vinden om te volgen.
  4. Bedenk voordat je begint 5 onderwerpen waarover je regelmatig gaat twitteren en die in lijn liggen met de diensten die je levert of de producten die je verkoopt. Bedenk hier alvast wat tweets bij en zet deze bijvoorbeeld in een exceloverzicht neer. Hier bedenk je dan steeds weer variaties op.
  5. Verplaats je goed in je doelgroep en bedenk wat zij interessant vindt om te zien, horen en lezen, niet alleen wat jij interessant vindt om te vertellen over jezelf of je business
  6. Zeker bij zakelijk twitteren is het belangrijk om afwisseling in je tweets te houden en dus niet twitter alleen gebruiken als uithangbord voor je commerciële boodschappen
    De variatie in tweets zou ongeveer het volgende moeten bevatten:
  • Informatieve tweets
    (delen van je kennis en expertise, blogs, bepaalde uitspraken, paar quotes af en toe etc)
  • Het delen van informatie van anderen middels retweets
    (je volgers voeden met goede info en je tweeps waarderen je retweets ook)
  • Commerciële tweets rechtstreeks naar diensten op je website
  • Interactie met je volgers, reageren op berichten en antwoorden op je tweets
  • Het delen van foto’s en filmpjes, want daar houden je volgers nu eenmaal van
  • Humor om het luchtig te houden en hierbij ook meer van persoonlijke ‘zelf’ te laten zien
  1. Zorg voor een professionele (zakelijke) twitterachtergrond met mooie bijpassende (eigen) foto’s, slogan, kort overzicht van je diensten en zorg er voor dat deze in de nieuwe Twitter layout ook goed te zien en te lezen zijn
  2. Bedenk voordat je begint: “je potentiële klanten of opdrachtgevers kunnen ook meelezen en houd dit altijd in je achterhoofd”

Als je écht meer commercieel succes uit Twitter wil halen, kan je je ook aanmelden voor de eerstvolgende of vraag een persoonlijke sessie aan via het contactformulier.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *