klanten

Zoek klanten die op jou lijken!

Welke klanten maken jou succesvol?

Als je in contact met klanten komt die veel dingen met jou gemeen hebben en waarbij je ook dezelfde interesses deelt, zullen deze klanten veel sneller geneigd zijn om iets met jou te gaan doen…Welke interesses deel jij met jouw klanten?

Een band met je klant krijgen

Als jouw prospects, volgers, netwerkcontacten of connecties merken dat zij enkele interesses of gezamenlijk belangen of passies met je delen, krijg je veel sneller een band, word je sneller sympathiek gevonden en vinden ze je leuker dan wanneer er geen overeenkomsten zijn. Je ziet dit bijvoorbeeld terug op “datingsites” waarin gelijkgestemden elkaar proberen te vinden en er altijd overeenkomsten worden gezocht die sneller leiden naar de zogenaamde ‘klik’. Dit geldt dus ook voor je klanten.

Het verhogen van je like en know factor

Social Media kan ook goed ingezet worden om je doelen, interesses, drive en hobby’s te delen. Dit heeft tevens een gunstige invloed op je ‘like’ en ‘know’ factor. Zelf ben ik als passioneel gedreven social media trainer en business coach ook erg actief op Twitter, waardoor ik ook een grote schare aan volgers erbij heb gekregen in het afgelopen jaar. Juist als je enthousiast over je passies en interesses praat, werkt dat heel aanstekelijk. Je contacten zullen daardoor sneller geneigd zijn om jouw enthousiaste updates, links, foto’s of filmpje met hun netwerkcontacten te delen, zodat je bereik steeds groter wordt.

Humor schept een band

Samen lachen werkt altijd aanstekelijk en schept een band. Probeer dus ook om regelmatig wat grappigs door te sturen, een leuke foto van het internet, een fimpje dat je tegenkomt en die op de lachspieren werkt, een grap over iets wat je zelf hebt meegemaakt of ander humoristisch content. Dit draagt ook bij aan je ‘like’ factor. Daarbij laat je ook meer je persoonlijke kant zien en dat wordt nu juist zo gewaardeerd.

Uit onderzoek is gebleken dat vooral grappige foto’s en filmpjes het snelst worden gedeeld op Social Media. Doe hier dus gerust aan mee, maar maak het niet te gek. ( je wil natuurlijk wel serieus genomen worden)

** bron Social Media marketing voor ZZP’ers

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *