website analyse maken

Website analyse voor een jaarlijkse APK van je website

Een website analyse is aan te raden voor de jaarlijkse APK van je website. Doe jij ook regelmatig een check-up van je website om te kunnen beoordelen of je website nog steeds voldoet aan alle eisen?

Website analyse als graadmeter van je website

Wellicht is je website al een tijdje online, komt er af en toe een aanvraag of reactie binnen en denk je dat de resultaten aardig goed zijn. Ben je echter niet tevreden, draait je website weinig tot geen omzet en is de conversie eigenlijk om te huilen? Dan kan een website analyse duidelijk maken waar dit mogelijk aan ligt. Met een gerichte website check wordt je website nagekeken op diverse checkpunten, zodat dit als graadmeter de stand van zaken kan weergeven.

Waarom is een regelmatige website analyse onontbeerlijk?

Stel dat je nieuwe website net ene paar weken online staat, maar je bent niet echt tevreden over het resultaat en je twijfelt of je doelgroep je website wel weet te vinden. Wat dan? In zo’n geval is het heel zinvol om een website analyse uit te (laten) voeren, om je website te beoordelen en de verbeterpunten goed naar voren te krijgen. Dan weet je ook gelijk waarom je (nieuwe) website geen nieuwe klanten oplevert of je verwachtingen niet waarmaakt.

Checkpunten bij een website APK

Bij een website APK worden de volgende aandachtspunten door BusinessSteps gecontroleerd:

  • Totale aantrekkingskracht op de doelgroep
  • De SEO en online vindbaarheid in Google
  • De marketinggerichtheid
  • De kracht van de webteksten
  • Interne linkbuilding
  • Of de juiste call-to-actions zijn aangebracht
  • De kwaliteit van de (bijpassende) foto’s

Een website check laten uitvoeren

Een uitgebreide website analyse kan je het beste door een externe professional laten uitvoeren. Vooral als je website op meerdere punten wil laten beoordelen. Je eigen webbouwer of webmaster is wellicht niet de juiste persoon die je website kan analyseren. Hij of zij heeft tenslotte je website gebouwd en is met name gefocust op de uitstraling, de techniek en de functionaliteit en niet op de doelgroepgerichtheid, SEO en conversie optimalisatie.

Hoe waardeert Google mijn website?

Google hecht steeds meer waarde aan websites die duidelijk moeite doen om hun (potentiële) klanten goed te informeren met relevante onderwerpen en waardevolle content. SEO optimalisatie is nog steeds belangrijk om hoger in Google te scoren, maar een aantrekkelijke en conversie genererende website vraagt meer dan alleen de juiste zoekwoorden en call-to-actions. Het gaat uiteindelijk toch om het totaalplaatje en uitstraling van je gehele website.

Minimaal 1 keer per jaar een website analyse

Hou deze tips en adviezen dus goed voor ogen en laat minstens 1 keer per jaar een website analyse uitvoeren. Ook is het niet verkeerd om 3 maanden nadat je nieuwe website online is de behaalde resultaten goed te meten en je hele website en SEO goed na te laten kijken. Zo weet je gelijk waar je verbeteringen aan door kunt voeren. Tenslotte is een website nooit klaar, maar is net als een CV altijd aan verbetering onderhevig.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *