Hoger in Google komen

Hoger in Google met deze 8 seo tips

Belangrijke tips om hogere posities te bereiken

Veel ondernemers denken nog steeds dat als hun website online staat, dat de bezoekers vanzelf wel komen. Was het maar zo makkelijk. In dit blog geef ik 8 seo tips om hoger in Google te komen en meer bezoekers naar je website te trekken.

 

  1. Onderzoek eerst je sterkste zoekwoorden waarop je je diensten en producten wil optimaliseren

    Het is belangrijk dat je eerst duidelijk de zoekwoorden voor ogen hebt waarop je je landingspagina’s en subpagina’s wilt optimaliseren. Deze ‘keywords’ zijn namelijk heel relevant als zoektermen die jouw doelgroep intoetst in Google om bij jouw website en pagina’s uit te komen. Deze keywords moeten namelijk weergeven waar je content over gaat. Dit is zowel voor de online vindbaarheid als voor je websitebezoekers belangrijk. Probeer deze zoekwoorden ook in de titels en subkopjes in je content te gebruiken.

  2. Schrijf relevante content waarbij elke dienst zijn eigen landingspagina krijgt

    Om hoger in Google te scoren, is het belangrijk om relevante, boeiende en waardevolle content te schrijven, die gelijk je bezoekers aanspreken. Daarbij is het van belang dat elke nieuwe dienst of product zijn eigen landingspagina krijgt, zodat je de bijbehorende keywords ook voor deze pagina’s kunt optimaliseren. Zo trek je meer gerichte bezoekers naar je website die specifiek geïnteresseerd zijn in deze dienst of dit product.

  3. Website aanmelden bij Open Directories

    Open directories zijn websites die een hele verzameling links naar andere websites hebben. Aanmelden bij een Open Directory is bijna altijd gratis. Omdat Google vaak websites op Open Directories indexeert, is het belangrijk om je website hier ook vermeld te hebben. Daarbij zorg je ook gelijk voor een goede linkbuilding. Kies de juiste categorie en plaats je link. Een aantal voorbeelden van Open Directories zijn:

    DMOZ
    Web-Database
    * SiteIndex
    DirectoryNL
    PrimaLink

  4. Hoger in Google komen met linkbuilding

    Linkbuilding is heel belangrijk om hoger in Google te komen. Meld je website dan ook aan bij diverse (relevante) startpagina’s en vergeet Het Telefoonboek niet. Daarnaast kun je op zoek gaan naar relevante bedrijven en websites die in meer of mindere mate een meerwaarde hebben om een link naar jouw website geplaatst te krijgen. Misschien bepaalde collega-ondernemers waarmee je een link kunt ‘ruilen’, waarbij je zelf ook een backlink terugplaatst. Hoe meer jouw website op andere (belangrijke en hoog gewaardeerde) websites staat, hoe hoger Google je website zal waarderen en dit is goed voor je pagerank.

  5. Ga bloggen met focus op Content Marketing

    Het schrijven van blogs is tegenwoordig een goede manier om door middel van goede content en de juiste keywords meer bezoekers naar je website te leiden. Maak het onderdeel van je Content Marketing. Probeer om hier een bepaalde regelmaat in te houden en verspreid je blogs weer via je Social Media kanalen. Blogs werken vaak nog sterker dan je landingspagina’s om hoger in Google te komen. Daarbij hebben blogs meerwaarde voor je personal branding en ook dat verhoogt weer je online vindbaarheid en online zichtbaarheid op het internet. Je kunt natuurlijk één link opnemen in je blog naar een relevante pagina op je website, maar onthoud dat blogs een kennis delende meerwaarde hebben en dus niet ingezet worden als commerciële marketingtool.

  6. SEO website optimalisatie voor elke landingspagina

    Om hoger in Google te komen, is het belangrijk dat je website zo goed mogelijk SEO is geoptimaliseerd voor de zoekmachines. Hoe sneller en beter je website naar voren komt in de zoekresultaten, hoe meer kliks dit geeft naar je website. Kijk ook bij website optimalisatie om eventueel hulp te vragen bij het SEO proof maken van je website. Dit is namelijk één van de belangrijkste tools om je website goed vindbaar te maken en dus meer websitebezoekers naar je website te trekken!

  7. Website promotie op Social Media

    Probeer je website, blogs, gastblogs en artikelen ook met regelmaat via je Social Media kanalen te verspreiden. Je kunt je blogs en artikelen ook via diverse groepen op LinkedIn verspreiden, voor nog meer kliks naar je website! Zorg wel voor de juiste balans in informatieve, kennis delende, marketinggerichte, commerciële en gewoon interessante content. Alleen maar commerciële promotieberichten en updates op je zakelijke Facebook pagina of Twitter werken je uiteindelijk alleen maar in je nadeel, dus zorg voor voldoende afwisseling. Dat zorgt voor een consistente en voortdurende stroom bezoekers naar je website en kom je sneller hoger in Google.

  8. Maak ambassadeurs van je klanten

    Mond-tot-mond reclame is nog altijd de beste en meest betrouwbare reclame voor jouw bedrijf. Heb jij alleen maar uitermate tevreden klanten? Vraag om een recommendation op LinkedIn, een referentie op je website en vraag het bedrijf of zij jouw zakelijke Facebookpagina ook willen liken en binnen hun netwerk willen delen. Zorg dat je altijd meer aan je klanten geeft dan je concurrent en maak van je tevreden klanten lopende ambassadeurs. Besteed dan ook genoeg aandacht aan je klanten! Lees ook mijn blog klantmanagement voor ondernemers en leer hoe je klanten aan je kunt binden.

Dit is deel één van mijn blog hoe je meer bezoekers naar je website trekt. In mijn volgend blog geef ik nog meer voorbeelden en tools die je hiervoor in kunt zetten om hoger in Google te komen.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *