copywriter

Copywriter voor creatief schrijven voor het web

Een copywriter is hetzelfde als een tekstschrijver en wordt beide gebruikt om aan te geven dat het gaat om iemand die teksten schrijft. Vaak is dit een freelance tekstschrijver, maar wat kun je hier nu eigenlijk van verwachten?

Wat doet een copywriter?

Als je pakkende teksten nodig hebt van een copywriter met een creatieve geest en je bent zelf geen tekstschrijver, dan is het raadzaam om hiervoor een professional in te huren. Een copywriter schrijft, afhankelijk van bepaalde specialismen, diverse soorten teksten voor uiteenlopende zaken. Soms verbonden aan een tekstbureau, maar ook vaak als ZZP-er of freelancer beschikbaar voor het schrijven en/of redigeren van verschillende marketingteksten, verkoopteksten, brochureteksten, rapporten, memo’s etc.

Wervende teksten voor online marketing acties

Veel bedrijven besteden steeds vaker hun online marketing activiteiten uit. Enerzijds vanwege het gebrek aan tijd en specifieke kennis, maar ook omdat professionals over de juiste specialiteiten en creativiteit beschikken om tot wervende en aantrekkelijke teksten, reclame uitingen, pitches en slogans te komen. Zeker als deze marketingteksten bedoeld zijn voor folders, brochures, acquisitiebrieven en ander marketing doeleinden.

Een copywriter inhuren is dus slim?

In alle gevallen dat je zeker wilt weten dat de te schrijven teksten van hoge kwaliteit zijn en hun doel bereiken, is het raadzaam om een goede copywriter in te huren. Je kunt tenslotte niet overal goed in zijn toch? Je kunt dan samen overleggen welke doelgroep bereikt moet worden, wat de strekking van de teksten moeten zijn en welke acties hierop moeten volgen.

Wat kost een copywriter?

Het tarief van een copywriter verschilt per tekstschrijver. Gemiddeld ligt dit tussen de 35 tot 100 euro per uur. Dit is mede afhankelijk van de werkervaring, werkgebied, eventuele specialismen etc. Een beginnende copywriter zal dan ook een lager tarief vragen dan een ervaren tekstschrijver. Ook maakt het verschil of het om een eenmalige opdracht gaat, of dat de tekstschrijver op regelmatige basis wordt ingehuurd en hierover vaste prijsafspraken kunnen worden gemaakt.

Wanneer een copywriter inschakelen?

  • Als je weet dat je zelf geen goede teksten kunt schrijven
  • Als je zeker wilt weten dat de teksten kwalitatief goed zijn
  • Om eigen gemaakte teksten te laten nakijken en controleren
  • Als je wilt bloggen, maar hier zelf geen tijd voor hebt.
  • Als je heel gerichte met wervende teksten je doelgroep wilt bereiken

Wil je de zekerheid van goede en foutloze teksten, lees dan meer informatie op onze pagina tekstschrijver.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *