Pakkende teksten schrijven door tekstschrijver

Pakkende teksten als klantentrekker voor je bedrijf

Wat zijn nu pakkende teksten en wat moet jij je hierbij voorstellen? Pakkende teksten zijn teksten die je raken en triggeren om door te lezen, actie te ondernemen of die kort en krachtig hun doel weten te bereiken, maar hoe bereik je dat?

Hoe schrijf je pakkende teksten?

Pakkende teksten zijn zoals ze zelf aangeven ‘pakkend’, waarbij de lezers gelijk weten wat een bepaalde dienst, product of boodschap inhoudt of wat de belangrijkste Unique Selling Points (USP’s) zijn. Hoe groter de aantrekkingskracht van wervende teksten, hoe meer je potentiële klant of geïnteresseerde lezer zal lezen en dus eerder iets van je wil. Wervende teksten dragen dus ook zeker bij aan de conversie optimalisatie en kunnen worden ingezet worden voor content marketing.

Waar gebruik je pakkende teksten voor?

Hoe meer je een potentiële klant wilt raken, overtuigen en enthousiasmeren, hoe meer pakkende teksten door een goede tekstschrijver van belang zijn. Bedenk dus goed waar de teksten voor bedoeld zijn en bedenk wat je wil wat de klant of lezer doet. Wil je dat ze een invulformulier invullen, op een klikbutton klikken of gelijk  naar de contactpagina gaan? Weet dus van tevoren waar de pakkende teksten naar toe moeten leiden en geef genoeg mogelijkheden om ze door te leiden naar andere interessante pagina’s, links of actiebuttons.

PAKKENDE TEKSTEN ZIJN VOORAL GERICHT OP DE DOELGROEP, DUS WEET WAAR JE DOELGROEP GEVOELIG VOOR IS!

Wervende teksten die goed vindbaar zijn in Google

Wil je met pakkende teksten hoger in Google komen, moeten deze teksten ook voor de SEO geoptimaliseerd worden. Denk dus goed na over de zoekwoorden die je gebruikt in je teksten. Je kunt hiervoor desgewenst ook een zoekwoordenonderzoek doen of laten uitvoeren, zodat je niet alleen wervende teksten leert schrijven, maar daarmee ook goed in de zoekmachines schoort.

6 tips voor pakkende teksten

Hieronder 6 tips om waar je rekening mee moet houden bij het schrijven van wervende teksten:

  • Bedenk het doel waarvoor de teksten geschreven moeten worden
  • Heb je duidelijk je doelgroep voor ogen die je wilt interesseren?
  • Welke call-to-actions moeten leiden tot meer conversie?
  • Welke acties verwacht je van de lezer van je teksten?
  • Heb je pakkende slogans, oneliners, credo’s en triggers toegevoegd?
  • Heb je korte, duidelijke kopjes en alinea’s gebruikt?

Met deze tips kun je zelf beter goede teksten schrijven. Vind je dit moeilijk en wil je je eigen teksten laten nakijken of de verbeterpunten weten? Neem dan contact met ons op of lees meer informatie op onze pagina tekstschrijver.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *