20602866_m

Social Media plan maken?

Wil je als bedrijf een Social Media plan maken, maar je weet niet hoe of wat, kan BusinessSteps je adviseren en helpen om een Social Media plan van aanpak te maken en dit op de juiste manier in de praktijk in te zetten.

Social Media analyse van uw social media accounts

Om te kijken wat je bedrijf tot nu toe heeft gedaan met Social Media, kunnen wij desgewenst eerst de huidige situatie analyseren. Wat voor content verspreidt je, wat zijn de boodschappen die je uitzendt, welke informatie deel je met je doelgroep en in hoeverre weet je waar je doelgroep in is geïnteresseerd? Dit zijn belangrijke issues die je moet weten om bijvoorbeeld op de juiste manier met content marketing bezig te zijn.

Hoe beter jij je activiteiten op social media afstemt op de wensen en behoeftes van je doelgroep, hoe beter je berichten worden gelezen en op actie volgt reactie!

Social Media plan opstellen

Om tot een goede Social Media Strategie te komen die in de praktijk ook echt zijn vruchten afwerpt, is het goed om een Social Media Plan op te stellen waarin diverse social media tools wordt opgenomen. Dit hoeft helemaal niet zo moeilijk en ingewikkeld te zijn. Daar adviseren en helpen wij je graag bij. Afhankelijk wat je met social media wilt bereiken, kunnen er meerdere keuzes gemaakt worden die in het Social Media Plan worden opgenomen.

De eerste vraag die jij jezelf en die wij jou zullen stellen is: wat wil je met social media bereiken? Mogelijke doelen kunnen zijn:

  • Het vergroten van je naamsbekendheid
  • Nieuwe klanten werven en je netwerk vergroten
  • Je diensten of producten breder onder de aandacht brengen
  • Ambassadeurs voor je bedrijf winnen
  • Met je klanten in contact blijven
  • Social Media inzetten als klantenservice of webcare

Alle in te zetten activiteiten vormen de basis van een Social Media Plan.

Social Media plan bepalen

Om het meeste uit je Social Media Plan te halen, is het heel belangrijk om een goed beeld van je doelgroep te hebben. Van welke social media kanalen maakt je doelgroep gebruik, en wil je zelf hoofdzakelijk op Facebook, LinkedIn of Twitter actief zijn? Het heeft geen zin om je blogs en artikelen binnen bepaalde discussiegroepen op LinkedIn te verspreiden, als je doelgroep hier niet aanwezig is. Een slapende Facebook pagina werkt ook niet mee aan een goede online imago van je bedrijf. Tijd voor een Social Media Plan dus!

Social Media plan integreren binnen een bedrijf

Nadat de doelstellingen, de in te zetten social media accounts, de juiste definitie van je doelgroep en de in te zetten content in het Social Media Plan zijn verwerkt, zal dit plan in de bedrijfsvoering moeten worden geïntegreerd. Hoe meer afdelingen zich bezig houden met social media, hoe duidelijker alle bedrijfsonderdelen op de hoogte moeten zijn het van Social Media Plan. Hiervoor is het belangrijk dat er ook een social media protocol is, zodat iedereen weet hoe de uitvoering van het Social Media Plan in de praktijk uitgevoerd moet worden.

Kijk ook bij social media training voor bedrijven indien je organisatie eerst nog alle ins en outs wil weten over de verschillende social media accounts en social media marketing.

Social Media plan aanvragen?

Wil je graag meer informatie over een Social Media Plan op maat voor jouw organisatie? Doe vandaag nog een aanvraag en nemen wij spoedig contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

“Met een goed social media plan behaal je meer resultaat!”