Content Marketing

Content Marketing

BusinessSteps geeft ondernemers en bedrijven advies voor het inzetten van content marketing en bloggen als onderdeel van de marketingstrategie. Content marketing is een marketinginstrument waarmee je beter en sneller je marketingdoelstellingen kunt bereiken.

Wat is content marketing?

Content marketing is het bedenken, maken en verspreiden van diverse vormen van content dat aansluit op de behoefte van de betreffende doelgroep die hiermee bereikt moet worden. De doelstelling hiermee is het verstrekken van informatie en kennisdeling die voldoet aan de vragen en behoeftes van de consument waarvoor de content bedoeld is. In de praktijk houdt dit dus in dat de juiste content, voor de juiste doelgroep, op de juiste plaats en op het juiste moment wordt gepubliceerd en gecommuniceerd.

Content marketing strategie opzetten

Om op de juiste manier een doeltreffende content marketing strategie in te zetten, moet deze content natuurlijk ook goed vindbaar zijn. Enige kennis van SEO optimalisatie is hierbij van belang. Zeker als de content of blogs via je website en of diverse social media accounts wordt verspreid. Internet marketing speelt dan ook een steeds grotere rol binnen de totale marketingstrategie.

Weet klanten aan je te binden met relevante content

De consument is voortdurend op zoek naar informatie of een mogelijke oplossing voor hun probleem. Door het internet zijn mensen beter geïnformeerd dan ooit. Uiteindelijk bepaalt de consument zelf wel wat voor hun wel of niet relevant is. Klanten verwachten dat bedrijven inspelen op de behoefte naar relevante informatie en het bieden van concrete oplossingen. Met het inzetten op content marketing kun je als organisatie sneller klanten aan je binden door continue relevante informatie te delen en te verspreiden. Daarmee zorg je voor een stroom van communicatie tussen je klanten en je bedrijf.

Tip: Maak content marketing onderdeel van je marketingplan

Blog maken

Bloggen wordt steeds vaker ingezet als vast onderdeel van content marketing. Bloggen heeft ook meerdere doeleinden en niet als laatste voor het verstevigen van uw branding. Daarbij biedt bloggen je de kans om je kennis te delen en je online status op het internet te verhogen. Hoe meer mensen je blogs interessant vinden en gaan delen, hoe groter je verspreidingsgebied wordt en een grote groep vaste lezers die naar je blogs uitkijken. Indien de blogs ook SEO proof worden gemaakt, zullen de zoekmachines deze blogs ook sneller meenemen in de zoekresultaten. Dit leidt weer tot meer traffic naar je website.

Tip: Geen tijd om te bloggen? Laat ons je blog maken. Bloggen is dé manier om snel goede content te schrijven waarmee je nieuwe klanten kunt maken!

De voordelen van content marketing

  • Het verstevigt de klantrelatie
  • Draagt bij aan je online reputatie
  • Stimuleert de communicatie, mede door social media marketing
  • Content wordt sneller en makkelijker gedeeld
  • Trekt meer bezoekers naar je website
  • Kan je positie hoger in Google brengen

Meer weten over een content marketing?

Wil je weten hoe je content marketing het beste kunt inzetten voor jouw organisatie? Vraag een adviesgesprek aan en dan leggen wij je graag uit hoe content marketing koude acquisitie kan overtreffen.

“Met content marketing bereik je veel meer nieuwe klanten!”